Uchwyty mocujące do motocykli

Jazda na motocyklu wyczynowym po bardzo trudnych trasach bywała zdecydowanie efektowna, i bardzo wiele drużyn próbowało uwieczniać najbardziej imponujące przejazdy, nagrywając je za pomocą dronów czy kamer sportowych. Te ostatnie były dość rozpowszechnionymi urządzeniami, więc nawet sami motocykliści starali się je często stosować, choć oczywistym problemem była ograniczona możliwość ich montażu. Większość kasków motocyklowych nie posiadała bowiem możliwości doczepienia uchwytu na kamerę tak, jak umożliwiały to kaski sportowe i rowerowe.

Uchwyty na kamerę motocyklową

ram mountsMetody chałupnicze i improwizowane uchwyty często były widywane wśród kolegów, aczkolwiek nie przydawały się one tak bardzo jak mogłoby się wydawać, gdyż były niestabilne i niejeden kolega stracił kamerę właśnie przez używanie tak wykonanego uchwytu. Jednak coraz częściej na przejazdach można było zobaczyć kolegów z montażami mocującymi kamery do kierownic motocykla, które z czasem niemal całkowicie zastąpiły wszelkie przeróbki i improwizowane mocowania kamer. Jednymi z bodaj najbardziej polecanych uchwytów mocujących były modele od Ram Mounts, producenta akcesoriów do kamer sportowych, w którego ofercie znajdowały się właśnie mocowania do motocykli, jak również i do rowerów sportowych czy miejskich. Uchwyty te przede wszystkim były bardzo uniwersalne, gdyż regulowana szerokość mocowania pozwalała na bezproblemowe zamontowanie zarówno standardowych rozmiarów kamery sportowej, jak również urządzeń o nieco większych, czy mniejszych, gabarytach, służących do rejestrowania obrazu z przejazdu. Oprócz kamer, najczęściej widywanym urządzeniem był oczywiście telefon komórkowy, aczkolwiek niektórzy koledzy zaczęli również używać owych uchwytów do montażu nawigacji na motocyklach touringowych, gdzie również owe uchwyty pasowały idealnie. Od typowych uchwytów, modele Ram Mounts odróżniały się przede wszystkim użytym systemem zacisków, które były o wiele mocniejsze niż standardowe mocowania, ale również o wiele bezpieczniejsze dla samego sprzętu.

Końcówki zacisków, były bowiem wykonane z elastycznego tworzywa sztucznego, w przeciwieństwie do częściej używanego plastiku, które nie powodowało zarysowań sprzętu, a jednocześnie uniemożliwiało wypadnięcie kamery z zacisku podczas najbardziej agresywnej jazdy. Uchwyty te pasowały do niemal każdego rodzaju kierownicy, zarówno motocyklowej jak i rowerowej, gdyż montowane były na takowej za pomocą regulowanego zacisku, który można było swobodnie dopasować do obwodu kierownicy.