Orurowanie do pojazdu półterenowego

Dacia Duster nie jest pełnoprawnym samochodem terenowym, więc nie należy do pojazdów przystosowanych do jazdy po trudnym terenie. Nie jest jednak pojazdem szczególnie drogim, dlatego też w naszej firmie jest jednym z podstawowych samochodów interwencyjnych. Nie obyło się jednak bez modyfikacji samochodu, gdyż w stanie fabrycznym nieszczególnie nadaje się na wóz interwencyjny, który ma pokonywać trudny teren bez najmniejszych problemów.

Uniwersalne orurowanie o wysokiej wytrzymałości

orurowanie dusterJedną z pierwszych modyfikacji jakie miały być zamontowane we wszystkich samochodach interwencyjnych miało być orurowanie. Bez wzmocnionej ramy samochody były bowiem narażone na bardzo duże uszkodzenia nawet po dość lekkich kolizjach, jakie podczas jazdy terenowej zdarzają się co i rusz, dlatego też orurowanie było obowiązkowym dodatkiem do każdego samochodu, jeżdżącego po terenie. Nie każde orurowanie nadawało się jednak do jazdy po drodze, a częściej niż rzadziej zdarzało się iż było za ciężkie, by samochód w takowe wyposażony dostał pozwolenie na jazdę po drogach. Na szczęście, ciężkie orurowanie było modyfikacją improwizowaną, tworzoną w warsztatach tuningu samochodowego pod wymiar konkretnego pojazdu. Fabryczne orurowanie Duster można natomiast kupić w salonach Dacii, lub też w profesjonalnych sklepach z częściami samochodowymi. Ten rodzaj orurowania może być używany w każdym samochodzie, gdyż wykonywany jest z lekkich tworzyw sztucznych, które nie obciążają samochodu i nie wpływają znacząco na jego osiągi podczas jazdy, tak jak ma to miejsce po założeniu ciężkiego, stalowego orurowania. Na dodatek, firmowe orurowanie jest znacznie prostsze do zamontowania w samochodzie, gdyż od początku tworzone jest wedle jego wymiarów. Oznacza to iż niemal nie zdarza się by przy montażu potrzebne były jakiekolwiek prace, mające na celu zmodyfikowanie samochodu lub jego części. Ramy firmowe pasują idealnie do każdego samochodu do którego są przeznaczone, i nie wymagają zbyt dużego nakładu pracy przy montażu.

Jedną z oczywistych zalet fabrycznych modyfikacji jest oczywiście gwarancja jakości i wytrzymałości, jaką objęta jest każda rama na czas użytkowania samochodu. W przeciwieństwie do improwizowanych wersji orurowania, fabryczna modyfikacja Dacii może być naprawiana lub wymieniana w ramach gwarancji w każdym momencie w którym nie spełnia wymagań lub też nie wykazuje odpowiednio wysokiego poziomu trwałości. Modyfikacje te można założyć w każdym salonie firmowym, lub też warsztacie samochodowym.